طراحی نرم افزار تعاملی برای آموزش مفهوم انرژی باد در دوره دبستان

پایان نامه
چکیده

با طراحی نرم افزار تعاملی ، آموزش مفهوم انرژی باد با استفاده از الگو های آموزشی سازنده گرایی و مبتنی بر هدف برای آموزش به کودکان سبب ایجاد علاقه و انگیزه برای تغییر در نگرش های الگو ی مصرف انرزی می نماید.

منابع مشابه

راهبردهایی برای طراحی نرم افزار تحرک و جهت یابی برای کودکان نابینا

We present a study about the use of current electronic travel aids to help blind people navigate through familiar and unfamiliar environments. We also discuss the main strengths and weaknesses of electronic travel aids and propose guidelines to design and use them adequately. We provide a proposal to develop and use traveling aids. As a result, this can be a first step towards defining major as...

متن کامل

طراحی مولفه های نرم افزار با رویکرد تعاملی

طراحی نرم افزارهای بزرگ، فعالیتی بسیار پیچیده و مشکل است. در واقع طراحی یکی از سخت ترین وظایف در فرآیند توسعه نرم افزار می باشد. مهندسی نرم افزار مبتنی بر جستجو، به معنی کاربرد روش های جستجو در حل مسائل مهندسی نرم افزار است که نمی توان برای یافت راه حل خودکار آنها از روش های متداول استفاده نمود. طراحی نرم افزار یک خلاقیت ذهنی است که توسط طراح با استفاده از فرآورده های مرحله تحلیل انجام می شود. ...

15 صفحه اول

طراحی و ارزیابی نرم افزار آموزشی الکترونیکی برای آموزش مسایل بهداشتی به نابینایان

زمینه و هدف: امروزه فن آوری های نوین، فرصت های برابری را برای آموزش نابینایان و دسترسی آنان به اطلاعات موردنیازشان فراهم آورده است. استفاده از این فن آوری ها توسط دانش آموزان دارای نقص بینایی یک الزام می باشد. این مطالعه با هدف ارایه یک نرم افزار کاربردی برای آموزش مسایل پزشکی جهت استفاده نابینایان و ارزیابی نظرات در مورد مزایا و معایب آن انجام گرفت. روش کار: مطالعه حاضر از نوع کیفی بود که پس ا...

متن کامل

طراحی نرم افزار آموزش ریاضی ابتدایی براساس رویکرد سازنده گرایی و سنجش میزان

این مقاله درباره دیدگاه آموزش به کمک کامپیوتر از دیدگاه سازنده گرایی بحث می کند. هدف آن تولید نرم افزار آموزش ریاضی بر اساس دیدگاه سازنده گرایی بوده و میزان اثربخشی نرم افزار را به صورت نیمه تجربی با گروه آزمایش و گواه در دوره ابتدایی مورد بررسی قرار می دهد.  جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش آمـوزان اسـتان آذربایجـان غربـی در سـال 1384-1383 می باشد. نمونه آماری شامل دو کلاس چهارم دخترانه از مد...

متن کامل

بازمفهوم سازی سواد اطلاعاتی برای تیم های طراحی نرم افزار کتابخانه

Information literacy and its competencies in workplace play a key role in evaluating workforce. However, information literacy models and its definitions cannot be generalized to different contexts. Library software design by nature is a profession whose tasks are directly tied to information literacy and information technology competencies. In addition, human resource (software designer) is a c...

متن کامل

استفاده پذیری نرم افزار سیمرغ از دید کاربران:لزوم بازنگری در پارادیم طراحی نرم افزارهای کتابخانه ای

هدف: کاربرمداری، پارادایمی است که ضرورت توجه به آن در تمامی کارکردهای کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی بویژه در طراحی نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای، بیش از پیش دیده می‌شود. اگر چه در آغاز طراحی و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای پارادایم نظام‌مدار مورد نظر بوده است، امروزه لزوم تغییر پارادایم و حرکت آنها به سمت کاربرمداری و استفاده‌پذیری، اهمیت بیشتری یافته ا...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023